Center Parcs heeft een nieuwe identiteit
Center Parcs heeft vandaag een nieuwe website én nieuw logo gelanceerd. Na een dikke 25 jaar is het welbekende vogeltje (bestaande uit twee blaadjes) er niet meer... Shocking!
Indien je het nieuwe Greenpeace, ehhhm Center Parcs logo nog niet gezien hebt, dit is hem:
Hier maak je kennis met de nieuwe identiteit van Center Parcs:
Mocht je meer willen lezen over de nieuwe identiteit en de redenen waarom Center Parcs heeft gekozen voor deze wijziging, bezoek dan eens de website van CenterParcs.
Hieronder lees je de eerste reacties (die er spijtig genioeg niet om liegen) op het nieuwe Center Parcs logo. Natuurlijk geeft Vakantiepark Vergelijker ook onze (on)gewenste en ongezouten mening op de nieuwe identieit.
Reacties op het nieuwe Center Parcs Logo
Wat een afschuwelijk nieuw logo van Centerparcs
@Steven_Liekens op Twitter
Jammer... Logo heeft geen enkel gevoel, en heel koud voelt het aan .. Bah !
Edwin van Elck op CenterParcsNL Facebook
Poeh wat een matig logo zeg, wat mij betreft snel weer terugdraaien. Ziet er hetzelfde uit als elke andere app/site tegenwoordig.
Ik dacht even dat het een Facebook-add was voor weer een nieuw vegan of lifestylecoach-achting bedrijfje… Dit nieuwe logo is nogal wennen. Ik blijf het ‘oude’ vogeltje / dubbele blaadjes het beste herkenningspunt van Center Parcs vinden.
This must by a april fools joke right? I admit its a good joke😂 @centerparcs turn one of the most famous logos in Europe into this😂 whats next? Change the famous M of @McDonalds into giant Kipnuggets? #CenterParcs
@_DesignStudio_ op Twitter
#CenterParcs unveils its new visual identity with a more modern logo that symbolises the 2 pillars on which its concept is based: people and nature. This new identity echoes the renewal of the brand and the @GroupePVCP with #Reinvention2025. Congratulations!
@GroupePVCP op Twitter
Nieuw CenterParcs logo, ik vind het niks
@reithintsje op Twitter
Ik kan der niet aan wennen in kreeg hellemaal geen vakantiegevoel bij dit logo. Ik hoop dat ze toch weer terug zullen gaan naar oude logo. Want ik krijg geen CenterParcs gevoel hierbij
Stefan op de Center Parcs Informatie site
Het lijkt nu wel een logo voor in de uitvaart branche, jammer dat dit gebeurt met iconische logo's
Wat vindt Vakantiepark Vergelijker van het nieuwe logo?
Allereerst: We snappen de wil (en de noodzaak) om te moderniseren en staan voor 100% achter de visie, waarden en missie van Center Parcs.
Met betrekking tot de nieuwe visuele identiteit: We hebben natuurlijk niet mee kunnen vergaderen in de boardroom van CenterParcs, maar laten we zeggen dat we het een gewaagde stap vinden van CenterParcs. Het goed om jezelf opnieuw uit te vinden en te blijven veranderen, maar de keuze voor een volledig nieuwe visuele identiteit waarin niets meer van het oude beeldmerk te herkennen is tricky.
Waarom dat zo?
Het doorvoeren van een nieuwe visuele identeit vergt een enorme investering in tijd, geld en resources én het kost jaren in investeringen en consistentie om een sterke en herkenbare visuele identiteit op te bouwen. Center Parcs had een sterke visuele identiteit en de nieuwe visuele identiteit zou er in onze optiek voor moeten zorgen dat deze op één lijn liggen met de gevoerde campagnes in het verleden en datgene wat klanten van CenterParcs verwachten. Prima om het beeldmerk en het font te moderniseren, maar overal resoluut afscheid van nemen? Dat verwacht je niet. En het is risicovol vanuit een online performance gedachte.
Het is de vraag of de ingezette nieuwe koers geen negatief effect gaat hebben op de (korte termijn) resultaten van Center Parcs. Dat was onder andere het geval bij enkele andere sterke merken - zoals Douwe Egberts, Mastercard en Facebook - die in het verleden al eens een nieuwe visuele identeit doorvoerden.
Het eerste sentiment dat wij voor Center Parcs waarnemen is (helaas) vooral negatief.
Nature's waiting, that's all that matters!
We zijn benieuwd wat de koerswijziging uiteindelijk teweeg gaat brengen voor Center Parcs. Het is een bold move van het vakantiepark bedrijf. De visie is er, en de stap voorwaarts is gemaakt. Well done Center Parcs!
Enne.. laat de azijnpissers maar lekker zeiken. Nature's waiting, and that's all that matters :D