Bij de aanstaande fusie van Roompot en Landal zal Koos Konijn de leidende mascotte worden. Bollo blijft voorlopig nog zichtbaar op de huidige Landal vakantieparken.
Eén merk voor meer onderscheid
In mei kondigden de vakantieparken aan om onder één merk verder te gaan om hun onderscheidend vermogen in Europa te vergroten. In de komende twee jaar zullen de parken en merken volledig worden samengevoegd. De organisatie achter Roompot en Landal heeft een nieuw logo gepresenteerd en de koers van het nieuwe merk Landal besproken. Het nieuwe logo met een duidelijke link naar ‘pauze nemen’ is symbolisch waarvoor Landal wil staan. De visuele identiteit wordt nog verder ontwikkeld en wordt later dit jaar in gebruik genomen.
Het nieuwe Landal logo
Hoe de ruim driehonderd parken in dertien landen zichtbaar zullen veranderen, wordt later bekendgemaakt.
Beslissing over mascottes Bollo de Beer en Koos Konijn
Er is nu een beslissing genomen over de mascottes, een belangrijk aspect voor veel gezinnen. Bij de Roompot-parken hoort momenteel Koos Konijn en bij Landal Bollo de Beer. Na maanden beraad heeft de organisatie besloten dat Koos de prominente mascotte wordt.
Koos Konijn
"De reden hiervoor is dat konijnen overal in de natuur te vinden zijn en dus bij verschillende bestemmingen passen," aldus een verklaring van Landal. Bovendien biedt Koos veel mogelijkheden door zijn uitgebreide garderobe.
Bollo blijft voorlopig zichtbaar
Hoewel Koos zijn intrede zal doen in de huidige Landal-parken, blijft Bollo daar voorlopig ook nog zichtbaar. Bollo zal echter niet op de huidige Roompot-parken verschijnen. "Op termijn willen we ons op één mascotte concentreren," aldus een woordvoerder van Landal.